Posted by: Paweł Nytra | 26 August 2011

LEYI (DIY?) 3302 Life Boats


Dzisiaj znów klon LEGO, ale tym razem spod zupełnie nowej dla mnie marki – LEYI. Chciałem na początek napisać coś więcej o samym LEYI, jednak nie potrafiłem odnaleźć strony internetowej tej firmy. Znalazłem, co prawda, stronę http://www.leyitoys.cn/, ale to nie ta firma, a przedsiębiorstwo handlowe, zajmujące się importem i eksportem zabawek różnych marek. Na pudełku znajduje się też napis “DIY”, który może być oznaczeniem firmy, lub po prostu skrótem od angielskiego “Do It Yourself”, czyli “Zrób To Sam”. Ciężko mi to rozstrzygnąć. Znalazłem też zestawy LEYI do kupienia w jednym ze sklepów internetowych (link). A oto logo LEYI:

Today’s post will be (again) about LEGO clone. But this time subject is LEYI – totally new brick brand for me. I wanted to start with writing something more abuot LEYI brand, but I could not find the website of this company. I found http://www.leyitoys.cn/ page, but it’s not this firm – it’s a trading company dealing with import and export of toys of various brands.  There is “DIY” inscription on the box. It can be company trade mark, but it can be “Do It Yourself” abbreviation too. Next things I found are LEYI sets available to buy at one of Internet stores (link). Here is LEYIs logo:

LEYI LOGO

Zestaw “LEYI 3302 Life Boats” przedstawia łódź ratownika. Pudełko sprawia raczej pozytywne wrażenie – zdjęcie nie jest skopiowane od LEGO (zestaw prawdopodobnie też) i nie widać rażąco błędnych albo tandetnych napisów. Zestaw kosztował mnie 12 zł.

“LEYI 3302 Life Boats” set is a resue boat. The box looks good – photo isn’t coppied from LEGO (set probably too) and there aren’t any misspellings or rubbish texts. Set costed 12 PLN (~2.88 EUR).

Zawartość zestawu została podzielona – według wielkości klocków – na dwie torebki. Oprócz tego w pudełku znajdują się całkiem ładna instrukcja oraz naklejki. Niektóre klocki są oznaczone logo LEYI na studach – ale tylko niektóre. Dziwne.

Content of the set is divided – by blocks size – into two bags. Box includes quite nice instructions and stickers too. Certain block are signed with LEYI logo on studs – but not all of them. It’s odd.

Gdy zacząłem budować, w oczy rzucił mi się pęknięty klocek – światełko. Nic dziwnego – większość klonów LEGO ma problemy z przeźroczystymi klockami i zwykle są one kruche. Co ciekawe, kiedyś LEGO miało identyczny problem, ale sprawnie go rozwiązało.

When I started buiding, I found broken light-block. It’s nothing strange – most of LEGO clone-brands have problems with semi-transparent color blocks. Interestingly, LEGO had the same problem once, but it was solved well.

Na szczęście same klocki łączą się dobrze i są nieźle dopasowane. Projekt łódki jest niczego sobie, choć brakuje jakiejś śruby, czy innego “napędu”. Szczęśliwie udało mi się przyczepić złamany klocek. Naklejek jednak nie naklejałem, bo wchodziłyby na kilka klocków, co dla kogoś, kto potem zestawy rozmontowuje, jest bez sensu. Minifigurka jest niemal identyczna z tymi od LEGO. Różni się tylko buzią. W zestawie nie było zapasowych części.

Fortunately, blocks combine well and are well matched. Boat project is not bad, but it could use some propeller, or other type of “drive.” Luckily I managed to attach the broken piece. I find no sense in attaching stickers, because they lay on several blocks, and I wanted to dismantle the set later. Minifig is almost identic to LEGO ones. Only face is different. There were no spare parts in the set.

Na koniec jeden z alternatywnych wariantów budowy, który na tyle “urzekł” brata Ani, że od razu go zbudował Ciężko stwierdzić, co to przedstawia. Pewnie to jakiś “turbopomost”.😉

At the end of post I’d like to show you one of alternative options for building. Ania’s brother “liked” it so much, that he built it immediately. It’s hard to say what is this thing. It must be some sort of “turbo-pier”, I guess.😉

Podsumowanie / Summary:

Plusy / Pros:

– Niezłe łączenie i dopasowanie klocków / Nice combining and matching of blocks

– Ładna instrukcja / Nice instructions

Minusy / Cons:

– Pęknięte światełko i słaba jakość przeźroczystych części / Broken light and low quality transparent parts


Responses

  1. Napęd jest. To to żółte trójzębo-podobne coś wystające w dół z szarego klocka imitującego silnik będące najprawdopodobniej śrubą. Podobne rozwiązanie LEGO zaprezentowało w kolejnym zestawie o którego istnieniu w mojej kolekcji sobie przypomniałem, z tego co pamiętam oznaczonym numerem 6663 albo 6665 (terenówka z przyczepą i wyścigową łodzią na niej)

    • Upewniłem się, zestaw 6663.

    • To trójzębne coś przypomina mi bardziej ster. A zestaw jest zrobiony tak, że śruba wydaje się być ukryta w głębi. Poza tym, nie rozumiem, jak taka śruba miałaby działać – kręcąc się w pionie. A może to po prostu shaker?😀 Swoją drogą ten zestaw 6665 jest całkiem podobny do tego od LEYI.😉

  2. Wczoraj chciałam dodać już wpis, ale szukałam podobnego zestawu w Lego. Moim zdaniem jest totalnie ściągnięty z najnowszej serii ResQ, aczkolwiek identycznego nie ma.
    Ogólnie zestawik ma coś w sobie, ale niestety minus za ludzika. Choć może to już ja nie przyjmuję innych, tylko Lego:)

    • Te ResQ są faktycznie podobne.
      Mi też się twarz ludka niezbyt podoba, ale nie jest też najgorsza.😉

  3. Podobny jest jeszcze do 6513.

    • No dość duże podobieństwo, ale 6513 ma przynajmniej śrubę.😀

      • Bo jest chyba poduszkowcem. A to jest raczej łódź motorowa.

  4. Niestety, ale nie mogę się zgodzić z twierdzeniem o niezłym łączeniu i dopasowaniu klocków. Kupiłem onegdaj dwa zestawy LEYI i zarówno łacznie jak i dopasowanie klocków było fatalne. W zasadzie jednego z samochodów w ogóle nie dało się zbudować do końca, a ten drugi rozpadał się w rękach. Obojętnie ile by nie kosztowały zestawy to i tak będzie to za dużo w stosunku do jakości.


Leave a Reply

Categories

