Posted by: Paweł Nytra | 1 June 2011

LEGO 8092 STAR WARS “Luke’s Landspeeder”


Po długim blogowym lenistwie przedstawiam zestaw LEGO 8092 STAR WARS “Luke’s Landspeeder”. Mogę o sobie powiedzieć “umiarkowany fan Star Wars”, bo uwielbiam te klimaty, jednak zauważam wady gwiezdnej sagi. Dlatego też od zawsze chciałem mieć jakiś zestaw LEGO Star Wars. Dodatkowo ochoty na te zestawy nabierałem czytając kolejne wpisy o nich na blogu Aleksji. Dlaczego akurat ten zestaw? Bo, w przeciwieństwie do innych w podobnej cenie, zawiera minifigurki postaci znanych z filmów, a nie np. garstkę żołnierzy albo droidów Imperium. Sam zestaw przedstawia ścigacza (tytułowy Landspeeder) Luke’a Sklywalkera z Epizodu IV i figurki Luke’a, Obi-Wana Kenobiego, ich droidów R2D2 oraz C-3PO, a także Piaskoweo Żołnierza (Sandtrooper) Imerium w pełnym oporządzeniu, wspieranego przez droida strażniczego (Sentry Droid).

After the long break in bloggin, I present LEGO 8092 STAR WARS “Luke’s Landspeeder” set. I call myself “reasonable Star Wars fan” because I love this style, altought I see also disadvantages of star saga. So I always wanted to have any LEGO Star Wars set.  Also, because of lot of LEGO Star Wars photos on Aleksja’s blog, my desire to buy it has risen. Why did I choose this set? Cause, in contrast to other sets in similar price, this one contains minigs of some main heros from the movie and the rest contains some soldiers or some random imperial droids. My set contains  Luke’s Skywalker landspeeder from IV episode and figures of Luke, Obi-Wan Kenobi, droids R2D2, C-3PO and Sandtrooper with his Sentry Droid.

Nie spodobała mi się jedna rzecz. Ścigacz jest bardzo fajnie zrobiony, czuć w nim klimat Gwiezdnych Wojen, jednak bardzo różni się od tego z filmu. Ma wspólne cechy, jednak można było odtworzyć o wierniej. Dla porównania zdjęcie filmowego oryginału umieszczam poniżej.

One thing dissappointed me. Landspeeder looks very good, he has Star Wars style, but there are lot of differences between LEGO and movie one. They both have similarities, although the LEGO copy could be made much more in Star Wars movie style. For comparison look on the movie Landspeeder photo below.

Starczy tego czepiania się, bo zestaw jest naprawdę świetny. Pudełko zawiera klocki podzielone na trzy torebki (wielkościami), dwie giętkie “rurki”, oraz książeczkę z instrukcją budowania. Płaszczyk Sandtroopera jest dodatkowo spakowany w małą kopertę.

I won’t look for the cons now, because this set is really great. Box contains bricks, separated to three bags (by size), two elastic “pipes” and booklet with instructions. Sandtrooper’s coat is packed into little envelope.

Tradycyjnie znalazło się kilka zapasowych klocków. / Traditionally there are some spare parts.

Zestaw fajnie się buduje i cieszy oko, gdy się już go skończy. Razem z figurkami, ścigacz aż się prosi o to, żeby go poustawiać w różne scenki.

I had lot of fun while building it and finally it looks very interesting. This set is made to create various scenes.


Sandtrooper ma dość wiernie odwzorowany plecak i pelerynę. / Sandtrooper’s backpack and coat is really truly made.

Sentry Droid też jest fajny, choć to zaledwie kilka klocków. / Sentry Droid is also interesting, although it is build from just few blocks.

R2D2 można wsadzić w miejsce pod odpinanym, górnym silnikiem. / R2D2 can be mounted under detachable top engine.

C-3PO jest zbudowany jak zwykła minifigurka, ma tylko nietypową głowę. / C-3PO is a normal minifig with an original head.

Luke i Obi-Wan są uzbrojeni w miecze świetlne. / Luke and Obi-Wan have lightsabers.

I na koniec cały zestaw w panoramie. / Look on the whole set.

Podsumowanie / Summary:

Plusy / Pros:

+ STAR WARS!😉

+ Jest klimat / 100% in Star Wars style

+ Figurki / Minifigs

+ Sporo zabawy / Lot of fun

Minusy / Cons:

– Jeśli się już czepiać, to można było wierniej odwzorować ścigacz / If I had to find a con I think Landspeeder could be more similar to the movie version.


Responses

  1. A gdzie sam zestaw?:)

    • Nie wiem, co jest grane, dawałem wpis na szybko – przed wyjściem do pracy i okazuje się, że jest tylko początek.:/

    • Już naprawione, na szczęście wordpress zapisał stare wersje i nie musiałem pisać od nowa.😀
      Jednak do tej pory nie wiem, czemu się tak pomieszało…😉

  2. Najważniejsze, że w ogóle się pojawiło:) Ja nie wiem co Tobie się nie podoba, moim zdaniem zestaw jest praktycznie idealnie odwzorowany. Fakt może kolory nie takie same, ale innych nie mają w zestawach SW, jedyny jaki mógłby się jeszcze nadać to pomarańczowy, ale totalnie by nie pasował do całości. Patrząc ogólnie na zestaw to, to co powinno być jest w nim. Kolory ok, zaokrąglony jest, szybkę posiada, silniki fajnie wyglądają. Więc nie wiem jak inaczej mogłoby to wyglądać, ale to moje zdanie.

    • Mi też się bardzo podoba i przyznaję, że po czasie, jak się przyjrzeć, to jest i tak całkiem nieźle odwzorowany. Teraz marzą mi się figurki reszty postaci ze SW – Hana Solo, Yody, Vadera, Leii itd.🙂

  3. Po prostu zastanawiam się co spowodowało, że takie zdanie miałeś?
    Oj ceny samych figurek są masakryczne… Sam Darth chodzi po 30-40zł

    • Niedawno oglądałem film i miałem porównanie, ale zapomniałem też o tym, że w takiej skali trudno lepiej odwzorować. A kolorów LEGO ma masę, choć ostatnio używają zwykle tylko tych standardowych.😉 Rzadko się biorą za kombinowanie z innymi barwami.
      A figurkę Dartha Vadera mam nadzieję dorwać w jakimś zestawie, albo na Brick Linku🙂

      • Wcale tak dużo tych kolorów nie, a do tego w serii SW były używane totalnie inne, raczej nie używane w innych seriach czy zestawach. Choć teraz w tych nowiutkich zestawach możliwe, że już są częściej spotykane.
        Zestawy z tej serii ogólnie są drogie niestety, więc ja już w tym momencie odpadam, może kiedyś coś się trafi przy okazji innych zakupów.

        • Tak, są bardzo drogie, liczę jednak na jakieś promocje.😉

  4. Nie jestem takim ekspertem jak Aleksja oraz Star Wars kompletnie mnie nie interesują, ale zdjęcia na MEDAL – nowym aparatem?😉
    W Legolandzie Star Wars było chyba najwięcej ze wszystkich rodzajów!

    • Dziękuję, cieszę się, że moje zdjęcia Ci się podobają, zwłaszcza że Twoje zawsze były świetne i jesteś w tej dziedzinie daleko przede mną.🙂
      Tak, zdjęcia robione nowym aparatem – ostatnio zrobiliśmy sobie z Anią “dzień dziecka” i zainwestowaliśmy w coś nieco lepszego do robienia zdjęć.😉 Na razie się lenię i używam funkcji, która sama wszystko ustawia, bo mi zupełnie wystarcza, więc te zdjęcia to nie powód do dumy, ale jak będę miał czas, to się pobawię w robienie wszystkiego samemu.
      Zazdroszczę Ci wizyty w Legolandzie! Ile tam kosztuje wstęp w ogóle, że zapytam z ciekawości?

      • Też miałam pytać o ten aparat, bo zdjęcia mi się bardzo spodobały, dobry krok z zakupem, kiedyś i ja w końcu muszę się rzucić, choć na szczęście narazie mogę pożyczać:)

        • Dzięki, cieszę się, że Tobie również się podobają te zdjęcia.🙂

  5. A Ania napisała to samo o aparacie, chyba oboje usiądziecie i będziecie go “rozpracowywać” w końcu😀
    O Legolandzie obiecuję że napiszę obszerniej, powiem że trochę nie spełnił moich oczekiwań, ale i tak była dobra zabawa. Wstęp bardzo drogi – £36 funtów za osobę!😦

    • O, to nie mogę się doczekać wpisu, ciekawi mnie, co i jak.😉
      A wstęp szalenie drogi. :-O

  6. A pewnie że drogi, jak mi luby powiedział ile go cała impreza kosztowała razem z transportem, hotelem i wstępem, to aż poczułam że mam kolana z waty! Chyba taniej byłoby pojechać do Denmarku do oryginalnego Legolandu!😉

    • Ja mam w sumie tam bliżej, więc jeśli jest taniej, to ja się cieszę.😀 Ale myślę, że za prędko się tam i tak nie wybiorę.😉 Bo nawet jeśli cena jest nieco niższa, to na polskie realia to i tak dużo…

  7. Powiem jedno – największym rozczarowaniem było to, że nie mieli takiego miejsca gdzie można samemu budować. Właśnie to najbardziej chciałam tam robić! Ale więcej powiem za tydzień!🙂

    • To szkoda, pamiętam że w jakimś sklepie coś takiego było, a w Legolandzie nie ma…
      Czekam na ten wpis.😉


Leave a Reply

Categories

