Posted by: Paweł Nytra | 15 May 2011

MEGA-BLOKS BLOK SQUAD 2411 “Fire Patrol SUV”


Wreszcie zdecydowałem się na sprawdzenie klocków MEGA-BLOKS. Tym, co dotąd mnie przed tym powstrzymywało, było to, że zestawy BLOK SQUAD wyglądały dla mnie na zrobione z zaledwie paru klocków, na pozostawiające mało miejsca na kreatywność. W końcu jednak się przemogłem i kupiłem zestaw 2411 “Fire Patrol SUV”.

At last I decided to check out bricks from MEGA-BLOCKS. The thing that so far prevented me from this, was fact that in my opinion BLOK SQAD sets looked as if they were done with just a few blocks, leaving little room for creativity. But finally my fears fade out and I bought the 2411 “Fire Patrol SUV” set.

Pudełko / Box

Zawartość opakowania wygląda bardzo, bardzo dobrze. Pieczołowicie podzielone klocki zostały zapakowane w dużo oddzielnych torebek. Torebki mają perforacje, dzięki którym bardzo łatwo jest je otworzyć. Instrukcja zawarta jest w bardzo starannie wykonanej książeczce, która zawiera również dokładny spis wszystkich klocków. Ilustracje są ładne i czytelne, przy czym wyglądają inaczej, niż te z LEGO.

Box content looks very, very good. Solicitously sorted blocks are packed into many separated bags. Bags are perforated to open them easily. Instructions are contained in the very carefully done booklet, which also contains an precise list of all the blocks. The illustrations are nice and clear, although they look different than those of LEGO.

Zawartość / Content

Jedna z torebek zawierała trzy kolejne / One of the bags contains 3 next ones

Tym, co najbardziej wyróżnia te klocki pośród innych są minifigurki. Ich ciała mają zupełnie inne, bardziej realistyczne kształty, dłonie mają zarysowane palce, jednak gwoździem programu jest główka. Nie jest ona plastikowa, a gumowa – zupełnie jak u lalek typu Barbie. Inaczej została też rozwiązana kwestia sposobu łączenia ciała i akcesoriów. Także ciekawy jest fakt, iż figurki od MEGA-BLOKS potrafią trzymać kierownicę. Co prawda, kierownica jest inna niż ta z LEGO, a figurka trzyma ją tylko jedną ręką, jednak i tak wygląda to znacznie bardziej realistycznie.

Minifigures are thing that mostly distinguishes these blocks among the other ones. Their bodies are completely different and more realistic. Fingers are a bit separated. But best part of MEGA-BLOKS minifigs is head. It isn’t plastic, it’s made of gum – quite like a Barbie doll’s head. Body and accesories connecting is different, too. It’s interesting that MEGA-BLOKS figures are able to hold steering wheel. Athough steering wheel is different than LEGO one and figure can hold it only by one hand, that still looks more realistic.

Minifigurka wygląda zupełnie inaczej / Minifig looks totally diferent

Minifigurka może trzymać się kierownicy / Minifig can hold the steering wheel

Klocki te są – tak jak LEGO, COBI, czy KAZI – sygnowane logiem producenta, jednak w nieco inny sposób. Mam nadzieję, że widać to na zdjęciu, bo nie jest ono niestety najlepszej jakości.

These blocks are – just like LEGO, COBI or KAZI – signed with a producer logo, but in slightly different way. I hope, that it’s visible on photo, which unfortunately don’t have best quality.

Klocki są oznaczone logo MEGA-BLOKS, jednak trochę inaczej umiejscowione / Bricks are signed with MEGA-BLOKS logo, but it is little bit differently positioned.

Zestaw zawiera wyjątkowo dużo zapasowych klocków.

Set contains a lot of spare parts.

To są zapasowe klocki - jest ich dużo / Theese blocks are spare parts - there is a lot of them

Same klocki łączą się wyjątkowo dobrze i są świetnej jakości. Największe wrażenie robią koła, zarówno opony jak i felgi czy osie. Klocki są znacznie lżejsze od tych z LEGO. Za ich wadę można uznać fakt, że mają bardziej blade kolory.

Blocks fit very well and have great quality. Wheels are most impressive, both tires, rims and axles. Blocks are much lighter than LEGO. Their disadvantage is the fact that they have a more pale color.

Gotowy pojazd / Ready vechicle

Pojazd wygląda bardzo ładnie. Jest ciekawie zaprojektowany i zawiera znacznie więcej klocków, niż mogłoby się wydawać. Nie użyłem naklejek, z jednej strony dlatego, że zmniejszają one uniwersalność klocków, z drugiej ponieważ niektóre pokrywają kilka klocków.

The vehicle looks very nice. This project is very interesting and contains much more blocks than it seems to be. I didn’t use stickers, for the first reason because they makes blocks less universal and for the second reason because sometimes one sticker is stuck on more than one block.

Przód / Front

Klocki z serii MEGA-BLOKS BLOK SQAD są najlepszym substytutem LEGO, może nawet LEGO dorównują. Jednak przez znaczne różnice nie każdemu przypadną do gustu.

MEGA-BLOKS BLOK SQAD series are best LEGO substitute, maybe they are even equal to LEGO. But because of big differences not everyone will like them.

Tył / Back

Podsumowanie / Summary:

Plusy / Pros:

+ Świetne dopasowanie / Superb fit

+ Doskonała jakość / Perfect quality

+ Minifigurka / Minifig

+ Koła / Wheels

+ Projekt / Project

Minusy / Cons:

– Klocki są nieco blade / Blocks are a bit pale


Responses

  1. Ale opalcowałeś szybkę samochodu:)
    Fajny zestawik, zastanawia mnie tylko dlaczego zawsze szukasz wad w nich?
    Miałam kiedyś klocki z tej firmy, ale wydaje mi się, iż nie miały takich sygnatur, ciekawe dlaczego, może starsze były inaczej znaczone.

    • No tę szybkę to zauważyłem dopiero na zdjęciach, normalnie tego nie widziałem.😀
      Nie szukam wad, raczej staram się uczciwie zauważyć wszystkie zalety i wady.😉
      A z tymi oznaczeniami to różnie bywa, w ogóle klocki lubią się zmieniać. Na przykład COBI, które pamiętam z dzieciństwa było beznadziejną podróbką, która prawie nie chciała się łączyć, a dzisiaj naprawdę daje radę.😉

  2. OOO! Kupiłeś ten sam zestaw!😀 ale super! Wybacz że nie zaglądałam, ale już jestem z powrotem!
    Przeczytałam cały opis, byłam ciekawa co powiesz o jakości klocków, Twoja opinia jest troszeczkę bardziej pozytywna niż się spodziewałam – dla mnie te klocki są nieco za lekkie, no ale ogólnie nie jest źle😀
    Ja też nie użyłam naklejek, chociaż mi się bardzo podobały, wolę je zostawić w spokoju.
    Od kiedy kupiłam ten zestaw popatruję sobie na inne w tym samym sklepie, ale na razie na nic się nie skusiłam (to znaczy, oderwałam się od nich ostatkiem sił i wyszłam ze sklepu mamrocząc do siebie pod nosem)😀
    Aga

    • No ciężko się od tego oderwać, potwierdzam!😀
      Co do jakości MEGA-BLOKS, to powiem Ci, że po wielu przygodach, z różnymi podróbkami, to one wypadają zdecydowanie najlepiej.
      Teraz skupiam się na LEGO, ale cały czas wypatruję jakichś nowych podróbek, bo opisanie wszystkich to taki mój mały cel.😉

  3. No to zaufam Twojej opinii w zupełności, bo ja nigdy oprócz MEGA nie miałam do czynienia z żadnymi podróbkami. Musiałabym kupić jeszcze jeden zestaw żeby je wypróbować dostatecznie🙂

    • Co ciekawe, MEGA-BLOKS ma też różne Action Figures, które można doczepiać do LEGO i podobnych klocków, zobacz tylko na ich stronę, cała masa różniastych serii.😀


Leave a Reply

Categories

