Posted by: Paweł Nytra | 10 May 2011

KAZI 8041 City Build – Forktruck


Dziś mam do przetestowania kolejną nowość – klocki KAZI. Zestaw KAZI 8041 “City Build – Forktruck” przedstawia wózek widłowy. Pudełko wygląda dobrze, choć nie pozostawia złudzeń, że to chińska podróbka.

Today I’m testing something new for me – KAZI bricks. KAZI 8041 set – “City Build – Forktruck” is a Forklift. Box looks good, but it’s obvious, that this is chineese clone.

Pudełko / Box

Zawartość opakowania wygląda okej. Na plus oceniam opony, solidne i ładne, mają nawet napisy “KAZI”. Wszystkie klocki są oznaczone logo tak, jak LEGO czy COBI. Instrukcja jest poprawna, choć to tylko karteczka.

Content of box looks OK. Point goes to KAZI for tires – they are solid and nice, they even have “KAZI” inscription. All blocks are signed with logo, just like LEGO or COBI blocks. Instrucions are quite good, but it’s just one sheet.

Zawartość / Content

Pod względem części zapasowych KAZI nie odstaje – w pudełku znalazłem trzy elementy.

I found 3 spare parts inside box.

Zapasowe części / Spare parts

Spodziewałem się, iż klocki będą słabo się łączyć, jednak mile się zaskoczyłem. Łączą się bardzo dobrze i są niezłej jakości. Zestaw wygląda dość ładnie i chyba nie jest zgapiony od LEGO – znalazłem w Internecie wózki widłowe LEGO, ale różniły się od wersji KAZI.

I was affraid of bricks fit, but unnecessarily. They fit very well and their quality is quite good. Set looks nice and I think, that it’s not LEGO set clone – I found LEGO forklifts on Internet, but they was  different than KAZI one.

Wózek widłowy w akcji / Forklift in action

Co mnie zawiodło to fakt, iż podnośnik jest podniesiony do góry na sprężynie i nie ma żadnego mechanizmu, który zatrzymywałby go na dole – zawsze sam wraca do góry. Można go za to przechylić do tyłu.

I’m disappointed by fact, that the lift is raised up by spring and there is no mechanism, that would stop the lowered lift – it always come back up by itself. But you can lean it backward.

Podnośnik jest ruchomy / Lift is movable

Minifigurka wygląda dobrze, choć jej kształt i malowanie nie różnią się niemal niczym od tych z LEGO.

Minifig looks good, but in design they are almost identical to LEGO ones.

Szoferka / Cab

Podsumowanie / Summary:

Plusy / Pros:

+ Niezłe dopasowanie klocków / Nice fit

+ Dobra jakość / Good quality

+ Opony / Tires

+ Cena /  Price (9,50 zł ~ $ 3,47 or  241 €)

Minusy / Cons:

– Podnośnik nie działa do końca tak, jak powinien / Lift don’t work fully like it should

Do zobaczenia! / See you!


Responses

  1. Nie wiem czy czasem nie mam takie widłowca Lego, coś mi w każdym razie przypomina. I ten podnośnik, muszę poszukać w swoim pokoju:)

    • Widziałem w necie widlaka LEGO z takim podnośnikiem, jednak zupełnie inaczej skonstruowanego. Ciekawi mnie, czy ten podnośnik LEGO też tak dziwnie działa.

  2. Z tymi częściami zapasowymi to czasem śmiesznie bywa. Kiedy otworzyłem pudełko zawiodłem się odlewem podstawki pod kierownice, po chwili jednak
    ujrzałem dwie złączone ze sobą główki. Ta druga trafiła do Iron mana.


Leave a Reply

Categories

