Posted by: Paweł Nytra | 2 May 2011

[Rec.] SLUBAN M38-B0218 “Emergency Fire Alarm Helitanker”


Po niezbyt udanej przygodzie z małym zestawem Ligao, wracam do klocków SLUBAN. Tym razem do przedstawienia mam strażacki helikopter w zestawie SLUBAN M38-B0218 “Emergency Fire Alarm Helitanker”.

Opakowanie. Wygląda ciekawie.

Klocki zostały bardzo ładnie zapakowane, o czym rozpisywał się nie będę, wystarczy obejrzeć kilka następnych zdjęć:

Niespodzianka - klocki były umieszczone w dodatkowym opakowaniu.

Większe klocki były zapakowane w dwa foliowe worczeki.

W trzecim, mniejszym, umieszczono minifigurki i akcesoria.

Ilustracja i naklejki wyglądają bardzo porządnie. Naklejek, jak zwykle, nie naklejałem – trafiły do kolekcji😉

Naklejki i instrukcja wyglądają bardzo ładnie.

Na wzmiankę zasługują minifigurki – mają ciekawe miny, ładnie nadrukowane zdobienia i dużo ciekawych akcesoriów. Szczególnie rozbrajająca jest mina “pacjenta” – ciężko spojrzeć na nią i się nie uśmiechnąć. Ze wszystkich LEGO-podróbek, SLUBANowi jest najbliżej oryginałowi, pod względem wykonania minifigurek. I znowu odsyłam do zdjęć – to trzeba zobaczyć:

Zwariowany strażak, wraz ze swoim ekwipunkiem. Nie ma takiego miejsca, z którego by nie uratował ofiary.

"Daleko od noszy, od noszy najdalej..." - wydaje się w duchu mówić ten ludek.😉

Kokpit, a w nim pilot.

Same klocki, tak jak poprzednio, łączą się, trzymają się siebie i są do siebie dopasowane bardzo, bardzo dobrze. Tak więc zostaje mi tylko potwierdzić, to co ostatnio pisałem i uplasować klocki SLUBAN na równi z COBI, czy BEST-LOCK. Cenowo to także poziom BEST-LOCKa. Póki co polecam klocki obu firm wszystkim, którzy szukają tańszej, ale dobrej jakościowo, alternatywy dla LEGO, czy COBI.

Akcja ratunkowa i helikopter w całej okazałości.

Ogon.

Co mnie lekko zawiodło, to linka wciągarki. Jest ona dobrze wykonana, chociaż krótka, a na pewno dużo krótsza, niż ta na zdjęciu z pudełka.

Lina do wciągarki jest dużo krótsza, niż na ilustracji z opakowania...😦

Za to na zdecydowaną pochwałę SLUBAN zasłużył sobie faktem, iż do zestawu dołączono całkiem sporo zapasowych elementów:

A to zapasowe klocki, które zostały po zbudowaniu helikoptera.

Podsumowanie:

Plusy:

+ Ogólnie jakość wykonania.

+ Minifigurki i akcesoria.

+ Instrukcja i naklejki.

+ Sposób zapakowania klocków.

+ Cena (nie pamiętam dokładnie, w każdym razie poniżej 30 zł).

Minusy:

– Trochę krótka linka wciągarki.


Responses

  1. Wczoraj robiłam zdjęcia:) I tak się składa, że zrobiłam helikoptera, prawie identycznego:) Szkoda, że najpierw nie weszłam do Ciebie na bloga:) Mój sobie poczeka w takim razie na swoją kolejkę:)

    • Pokaż swojego tym bardziej – będzie co porównywać.🙂

  2. […] [Rec.] SLUBAN M38-B0218 “Emergency Fire Alarm Helitanker” […]

  3. Napisałeś, że Sluban nie podrabiają zestawów Lego. Zrobiłem trochę riserczu i okazało się, że kopiują oni zestawy koreańskiej firmy Oxford.


Leave a Reply

Categories

