Posted by: Paweł Nytra | 2 May 2011

[Rec.] Ligao 040306 “Knights”


Dzisiaj znów Ligao, a konkretnie ostatni już z malutkich zestawików tej firmy (sprzedawanych swoją drogą w Pepco, gdyby ktoś był zainteresowany), które opisywałem już na łamach tego bloga. Ostatni, bo już wszystkie z nich mam w swojej kolekcji. Na koniec został zestaw, który od początku wydawał mi się najmniej atrakcyjny, czyli  Ligao 040306 “Knights”.

Opakowanie sugeruje, że w środku znajdziemy trzy figurki i konika.

Patrząc na opakowanie, a konkretnie na zdjęcie na nim, można pomyśleć, iż w środku znajdziemy konika i trzy minifigurki. Jeśli jednak spojrzeć na ilość klocków, podaną pod logo, (czego ja oczywiście nie zrobiłem…) okazuje się to niemożliwe. Swoją drogą, zdjęcie z opakowania przedstawia, moim zdaniem, klocki LEGO, a nie Ligao, krótko mówiąc – jest ukradzione.

Wewnątrz jest jedna figurka i konik.

I jeśli ktoś, patrząc na to opakowanie, dojdzie do podobnych wniosków, to się nie pomyli – w środku pudełka jest tylko jedna figurka i jeden koń. To jednak nie koniec…

Z tej strony wierzchowiec jakoś wygląda.

Ludek od biedy ujdzie, choć nie wygląda dokładnie tak, jak na opakowaniu. W wyposażeniu ma włócznię i tarczę, które wyglądają dobrze. Zdziwić za to może czarny miecz (czyżby z powłoką teflonową? ;-)). Jednak wszelkie oczekiwania przerasta wygląd konika, który na opakowaniu wygląda, jak te z LEGO, a w środku znajdziemy raczej jego parodię. Jedyny kolor, jakiego użyto do malowania, to brązowy. Najgorsza rzecz w tym koniku to lewe oko, ponieważ jest “pełne” – nie ma źrenicy. Wygląda to okropnie.

Jednak z drugiej wygląda tragicznie, głównie przez to pełne oko.

Nie mam szczęścia do koni – poprzednio, gdy kupiłem przeceniony zestaw COBI, to jeden konik nie miał połowy ciała.🙂

Wracając do zestawu – jest to zdecydowanie najgorszy zestaw Ligao, który oceniałem. Nawet w porównaniu z innymi małymi zestawami, które zdecydowanie odstają jakością od tych większych.

Podsumowanie:

Plusy:

+ Hmmm… Hełm ludka i tarcza?

Minusy:

– Wykonanie konika.

– Czarny miecz.

– Spore niezgodności z ilustracją na opakowaniu.

– Wyjątkowo dla tej serii – cena. (Bo za 5 zł były lepsze zestawiki Ligao, a nawet te za 3 zł bywały lepsze. Nie wiem, czy bardziej nie opłaca się kupić minifigurki LEGO, albo COBI, bo cena nie dużo wyższa, a jakość nieporównywalna.)


Responses

  1. Mi się wydaje, że zestaw całkiem fajny. Odwzorowali od Lego wszystko prawie idealnie:) Swoją drogą dziwne, że firma nie upomina się o odszkodowanie itd.
    A co do konika, to gdybyś o tym nie napisał, to nawet bym nie widziała, że jest jakaś różnica, więc wygląda to dobrze, widziałam o wiele gorsze przypadki:)

    • Może i trochę przesadzam, ale z LEGO, albo podróbkami pokroju COBI, BEST-LOCK, czy SLUBAN, to nie ma co porównywać.😉
      Z tym odszkodowaniem, to wydaje mi się, że jakieś problemy mieli, bo na przykład ludki są inne. Jeśli się przyjrzysz, to zobaczysz, że mają inne ciałka i malowanie główek, niż te LEGOwe.

  2. Miałem ten zestaw, nawet dwukrotnie. Też dałem się nabrać na obrazek z pudełka. Dodatkowo w jednym egzemplarzu miałem dwa miecze, zamiast miecza i włóczni. Miałem też inne główki i nóżki od ludzików.

    • No to widzę, że to nie ja mam pecha – w małych zestawach Ligao dzieją się różne cuda i dziwy…🙂


Leave a Reply

Categories

