Posted by: Paweł Nytra | 19 February 2011

[Recenzja] Ligao na wojnie – 040629 “MUnition Military Affairs” oraz 040322 “Military Combat Force”


Tak się złożyło, że w ciągu ostatnich dni zawitały w mojej kolekcji dwa “wojenne” zestawy Ligao. Dziś więc oba je opiszę i ocenię. Jeden to małe działko, a drugi jest wojskowym łazikiem z karabinem. Zacznę od tego drugiego…

Ligao 040322 “Military Combat Force”

Jak już pisałem, jest to wojskowy pojazd terenowy, z karabinem maszynowym. Kiedyś, na pudełku jednego z zestawów, znalazłem logo z pewnej gry wideo. Tutaj jest podobnie:

Pudełko zestawu "Ligao 040322 Military Combat Force". Grafika w lewym, górnym rogu pochodzi z gry Conflict: Desert Storm II...

...a dowód na to przedstawiam powyżej.

Nieładne zagranie, ale nie pudełko jest najważniejsze. W środku były klocki, tym razem identyczne, jak te na opakowaniu (nie licząc ludka – one zawsze są w Ligao i innych podróbkach inne), isntrukcja i naklejeczki, które jak zwykle nalepiłem tylko na ludki.

Zawartość zestawu.

W trakcie budowania na jaw wyszło parę niedoskonałości. Klocek, który ma być rejestracją słabo trzyma się podwozia. Duże klocki podwozia też ciężko było ze sobą solidnie połączyć, przez co wystarczy lekko nacisnąć na środek pojazdu, żeby ten rozpadł się na dwie połowy, jak Titanic.  Nie wiem, czy to niedopatrzenie, czy tak być miało, jednak przednie światła mają czerwony kolor… Ostatnim mankamentem jest koło zapasowe – jest zupełnie inne, niż reszta. Za zestawem przemawia sporo ciekawych klocków i dwa ludki. Nie jest źle, jak za 12 złotych, jednak jest się do czego przyczepić.

I gotowy zestaw. Wygląda okej, chociaż jest niezbyt solidny - łatwo go "przełamać" w połowie.

Zbliżenie na kierowcę. Przednia rejestracja nie trzyma się najlepiej. Poza tym czemu przednie światła są czerwone?

Koło zapasowe jest większe od reszty, ma zupełnie inną oś i inny kolor!

Podsumowanie:

Plusy:

+ Cena.

+ Ciekawe klocki w zestawie.

+ Ludki z buźkami w stylu starych LEGOludków. LEGO już takich nie robi, a szkoda.

Minusy:

– Parę klocków ciężko jest połączyć, lub łatwo się rozczepiają.

– Czerwone przednie światła?

– Koło zapasowe inne, niż reszta kół…

– “Kradziony” obrazek na pudełku.

Ligao 040629 “MUnition Military Affairs”

Drugim zestawem jest mobilne działko. Zestaw kosztował tyle samo, co “Trolley 2” i pewna wyścigówka od Ligao, opisywane wcześniej na moim blogu – 3zł. W tym przypadku na pudełku nie ma skopiowanych od kogoś ilustracji.

Pudełko zestawu 040629 "MUnition Military Affairs".

Zawartość zestawu znów różni się nieco od zdjęcia na opakowaniu. Posiadam już kilka takich małych zestawów od Ligao i zauważyłem, że właśnie w tych mniejszych często są takie różnice. Tutaj inne są elementy ruchome (oprócz kół) oraz twarz i hełm ludka.

Zawartość opakowania. Są też naklejki.

Żadnych problemów z budowaniem nie było. Działko wygląda fajnie i jest obrotowe. I to w zasadzie wszystko – ciężko powiedzieć coś więcej o takim małym zestawiku.😉

Gotowe działko. Całkiem fajne, jak na taką cenę.🙂

I drugie ujęcie - ludek ma tę samą buźkę (damską?), co w zestawie "Trolley 2", opisywanym przeze mnie parę dni temu.

Podsumowanie:

Plusy:

+ Śmiesznie niska cena.

+ Fajny wygląd.

Minusy:

– Niezgodności zawartości z ilustracją.


Responses

  1. Z pierwszym zestawem to myślę, że całkiem ciekawy pomysł:) Jeśli chodzi o to rozpadanie się. Idealne dla dzieci “demolek” które lubią wypadki i te sprawy:)
    Mi przypadł do gustu drugi zestawik:) Działko bardzo ładnie wygląda, do tego plus ode mnie za ładne wykonanie ubranka ludzika.

    • Ja jak byłem mały, to budowałem jak najsolidniejsze pojazdy, a potem testowałem ich wytrzymałość na zderzenia, upadki itd. Nawet raz mi się taki udał, że zrzucany z najwyższej wysokości, do jakiej mogłem wtedy sięgnąć, przetrzymał kilka upadków, zanim się rozklekotał.😉
      Mi też się ten drugi zestaw podoba, ma taki swój urok.🙂


Leave a Reply

Categories

