Posted by: Paweł Nytra | 23 January 2011

[Recenzja] Ligao “Bricks Sport Car 040308” i “Race Car 040316”


Wczoraj zrobiłem małe klockowe zakupy, o których dzisiaj napiszę. Na początek opisuję dwa malutkie zestawiki (po dwadzieścia kilka elementów) Ligao, które są w zasadzie dodatkiem do głównego dania, które to opiszę w następnym wpisie. Grzech było ich nie kupić, bo kosztowały zaledwie 3 i 5 złociszy.

“Bricks Sport Car 040308”

Pudełko.

Po otwarciu pudełka czekała mnie niemiła niespodzianka. Zanim jeszcze rozerwałem folię zauważyłem, że część klocków ma inne kolory, a nawet kształty Tylne światełka nie były światełkami – nie były w ogóle przeźroczyste. Maszt i chorągiewka miały inne kolory, chorągiewka była zupełnie inna. Kolory kierownicy oraz jej podstawy były zamienione, a ludek nie miał wąsów i miał inny kolor ciucha. Kształt felg też jest inny, jednak ja wolę taki.

Niektóre klocki mają inne kolory, niż na ilustracji. Chorągiewka również się różni - to zupełnie inny klocek.

Jednak to nic wielkiego, w porównaniu do tego, co wyszło na jaw, po otwarciu folii. Zacząłem składać ludka i już chciałem nakleić mu naklejkę, gdy okazało się, że tego nie zrobię. Nie wiem, czy ten zestaw leżał zbyt długo w cieple, czy ktoś na produkcji zawalił, czy to wina kleju, jednak klej od naklejki wysechł i się skruszył.

Klej od naklejek wysechł. Ludek aż złapał się za głowę, zasmucony faktem, że jego bluzka będzie taka nudna...

Więcej problemów z zestawem nie było. Tak się prezentuje:

"Bricks Sport Car" od przodu...

...i od tyłu.

Teraz porównajcie sobie ilustrację i moje zdjęcia. Zupełnie się różnią.

Plusy:

+ Cena

Minusy:

– Inne, niż na ilustracji kolory i kształty klocków

– Bezużyteczna naklejka

“Race Car 040316”

Pudełko "Race Car".

Z tym zestawem nie było takich strasznych problemów, chociaż były drobne niezgodności z ilustracją.

Zawartość drugiego zestawu nie zrobiła mi równie strasznej negatywnej niespodzianki.

Kierownica znów była “odwrócona” kolorami, ludek miał brzydszą buźkę i trochę inne kolory. Poza tym inny kolor miał błotnik, co moim zdaniem dowodzi, że ktoś robił ten zestaw z ilustracji i pomyślał, że ten klocek ma być jaśniejszy, bo odbija się na nim światło i faktycznie sprawia takie wrażenie na pierwszy rzut oka. Zresztą zobaczcie sami:

A tak wygląda złożony zestaw.

Na szczęście naklejki były okej. Przykleiłem tylko tę dla ludzika – jak już pisałem, na zwykłe klocki nic nie naklejam, bo przez to są mniej uniwersalne.

I jeszcze tył.

Plusy:

+ Cena

+ Ładniejszy od poprzedniego zestawu

Minusy:

– Niezgodności z ilustracją.


Responses

  1. Fajne zestawiki, już jestem ciekawa co z nowych klocków wymyślisz:)

    • Już co nieco zbudowałem, jednak czekają w kolejce, bo mi się okazja pewna trafiła, ale ciii – o tym w dzisiejszym wpisie będzie.😉

      • Więc czekam na dzisiejszy wpis:)


Leave a Reply

Categories

