Posted by: Paweł Nytra | 22 January 2011

[Recenzja] Klocki “BELA Creator 9192”


Trafiłem dziś na klocki firmy o jakże pięknie brzmiącej w języku polskim nazwie – BELA i postanowiłem je sprawdzić. Mowa o zestawie “BELA Creator 9192“. Wszelkie skojarzenia z LEGO Creator są jak najbardziej poprawne – projekt został na pewno skradziony z jakiegoś zestawu z tej serii, nie wiem tylko którego. Zresztą zobaczcie na pudełko i stwierdźcie sami, czy nie mam racji:

Na pudełku, podobnie do klocków Elefun z Biedronki, zamiast zdjęcia jest grafika. Podrobienie logo i marki LEGO Creator oraz projektu to nie wszystko – na obrazku znajduje się też logotyp znanej serii gier wideo – Gran Turismo.
Z tyłu pudełka producent umieścił obrazek, który też wygląda na grafikę z jakiejś gry (ciekawe, czy ma na niego licencję…) oraz coś, co ratuje mu tyłek – ostrzeżenie, że zawartość pudełka może się różnić od ilustracji.
Na spodzie pudełka jest spis klocków, który okazał się szczególnie przydatny w tym wypadku, ale o tym później.

Po otwarciu pudełka wrażenia były mieszane – z jednej strony instrukcja przyzwoitej wielkości, klocki w normalnych kolorach – z drugiej klocki miały widoczne ślady po odlewie. “Zobaczymy” – pomyślałem i rozerwałem woreczki z klockami.

Pierwszy rzut oka na zawartość pudełka. Radioaktywne kolory wywołała lampa błyskowa.😉 Bez niej zdjęcie byłoby zbyt ciemne.

Pierwsze wrażenie z łączenia klocków były dobre. Później było już tylko gorzej. Pierwszym mankamentem okazały się słabo trzymające się innych klocków szare osie do kół. Poza tym i dwoma-trzema klockami, wobec których trzeba było użyć środków przymusu bezpośredniego, żeby się przyczepiły, budowanie terenówki poszło gładko.

Pojazd terenowy od przodu…
…i od tyłu. Wygląda całkiem nieźle.

Szybko rozmontowałem ten pojazd wziąłem się za budowanie kolejnego – wyścigówki, do której na szczęście były inne osie do kół. I tu zaczęły się schody, a im dalej było w las, tym więcej było drzew. Może trochę przesadzam, jednak nikt by się nie ucieszył, będąc na moim miejscu, gdy utknąłem w pewnym punkcie przez brak klocka. Tu przydała się wspomniana lista klocków. Na szczęście do tego pojazdu nie były potrzebne wszystkie klocki, więc go po prostu podmieniłem innym, też pasującym. Wróciłem do budowania według instrukcji i okazało się, że historia rzeczywiście lubi się powtarzać. Brakowało kolejnego klocka. Był to jednak bardzo prosty klocek i udało się problem naprawić tak, jak poprzednio, a nawet łatwiej, bo klocek zastępczy różnił się tylko kolorem. Przy okazji, stwierdziłem, że w zestawie są dwa inne klocki za dużo. Jednak to i fakt, że szczęśliwie udało mi się ukończyć budowę pojazdu, nie usprawiedliwia producenta. Co, gdyby trafił się komuś zestaw np. bez koła?

Tych klocków brakowało…
…a tych było po jednym więcej.

Po tych wszystkich problemach zbudowałem w końcu ten pechowy samochód. Jednak w przeciwieństwie do pojazdu terenowego, nie byłem zadowolony z efektu końcowego. Wyścigówkę można było zrobić lepiej, “dopieścić” ją, zwłaszcza że zostało sporo nieużytych klocków.

Wyścigówka. Nie wygląda specjalnie, można było ją ulepszyć.
Z tyłu znajdują się ruchome elementy…
…czyli tył zawieszenia i spojler.

Podsumowanie:

Plusy:

+ Hmm… z większością klocków nie ma problemów

+ Kilka fajnych klocków

+ Pojazd terenowy wygląda OK

Minusy:

– Brak dwóch klocków (!) – co prawda są inne dwa za dużo, ale co z tego?

– Na niektórych klockach są ślady po odlewie

– Szare osie kół słabo się trzymają innych klocków

– Kilka klocków ciężko jest przymocować

– Wyścigówka sprawia wrażenie niedokończonej, niedopracowanej

I jeszcze na koniec zamieszczam zdjęcia pojazdu zbudowanego przeze mnie (t.j. nie z instrukcji):

A to już moja próba zbudowania czegoś z użyciem wszystkich klocków z zestawu – kosmiczny transporter.

 


Responses

  1. Widzę, że u Ciebie znów nowy zakup:) Od razu jak zobaczyłam pierwszy samochodzik to skojarzył mi się z moim (6742), tylko mój to 3 in 1 a do tego inne rzeczy można z niego zbudować. Z Lego wydaje mi się, że dokładnie takiego samego zestawu nie ma jak ten. A muszę jeszcze przyznać jedną rzecz, najbardziej podoba mi się pojazd który Ty stworzyłeś🙂

    • Dzięki.🙂 Mi też się z tym zestawem 6742 skojarzył. Jeśli nie odgapili od jakiegoś zestawu LEGO, to na pewno się im inspirowali.😉


Leave a Reply

Categories

